simFlight.JP
    • simFlight Network
      • simFlight.COM
      • simFlight Germany
      • simFlight / AirSim PT
      • simFlight Dutch
      • simFlight Japan
      • simFlight Espana
      • simFlight Italia
      • simflight France
      • simFlight Russia
      • simFlight China
      • simMarket
      • 著作権/発行人
    • simmarket
      • $$ SALES $$
      • MSFS
      • X-PLANE
      • PREPAR3D
      • FSX
      • AEROFLY 2
      • FS2004
      • TRAIN SIM
      • GIFT VOUCHERS
    • “あなたのニュースを送ってください”
    simFlight.JP
    News

    Prepar3D V4.5 ホットフィックス1 リリース

    By SEN_SEI_SAN2019年5月13日コメントはまだありません

    Prepar3D V4.5のホットフィックス1がリリースされました。

    このアップデートでは、V4.5にて発生していたパフォーマンス問題の修正など、バグフィクスが主体となります。

    アップデートは公式サイトから再度ダウンロードできます。

    Prepar3D v4.5 Hotfix

    Client Fixes and Improvements

        • Fixed performance issues seen on some systems and configurations.
        • Fixed issue where the interpolated wind direction value would be invalid in some cases.
        • Added configuration option to toggle UI hardware acceleration mode (UIHardwareAcceleration).
        • Fixed crash when re-enabling Virtual Reality (VR) while using the Oculus headset.
        • Fixed crash that could occur in some cases after a plugin removed its textures from the system.
        • Varjo eye tracking is now supported.
        • Improved performance when using the Varjo headset.
        • Fixed issue where CreateEffect callbacks would not be issued unless both xyz and pbh offsets were present.
        • CIGI ownship ID now set to 0 for versions prior to CIGI 4.0.
        • Fixed error with empty EntityAffiliation tags being written out in saved scenarios.
        • Fixed issue where sound volume could be incorrect when switching between interior and exterior views.
        • Fixed issue where PBR textures could be black in interior views when first entering a vehicle.
        • Fixed incorrect unit conversions for camera eyepoint altitude P variables.

    Content Fixes and Improvements

        • Fixed missing PBR texture in F-16A.
        • Removed light scaling from beacon effects.

    Scenery Fixes and Improvements

        • Increased beacon light visibility distance.

    SDK Fixes and Improvements

      • Fixed an issue where the PBRMaterial’s effectFile property would not be updated during load.
      • Fixed an issue where 3ds Max exports would throw material mismatch errors when P3DMaterial and PBRMaterial were being used in the same scene.
      • Fixed issue with drawing and loading Annotator vegetation polygons.
      • Fixed several minor errors in documentation.

    Related Posts

    Majestic Software – Q400をMSFS向けに開発。併せてPrepar3Dの情報も。

    2022年11月24日0

    テクノブレイン 関西国際空港 for MSFS リリース

    2022年3月22日0

    PREPAR3D V5.3 ホットフィックス2 リリース

    2022年1月20日0

    Comments are closed.

    最近のコメント
    • MSFS プリオーダー開始 に てつろう おおやま より
    • Microsoft Flight Simulator 機能ディスカバリー エピソード1 ワールド に SEN_SEI_SAN より
    • Microsoft Flight Simulator 機能ディスカバリー エピソード1 ワールド に Koin より
    • Pacific Islands Simulation 開発中ショット …日本? に Wesley White より
    • EZdok Cam Pro Ver3 リリース に あおだぬき より

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.